در حال بارگذاری
  • 189
    دنبال کننده
  • 7
    دنبال شونده
  • 402.5هزار
    بازدید

بلاغ :: دفتر تبلیغات اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

نمایش اطلاعات کانال بستن اطلاعات کانال

پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

  • 189
    دنبال کننده
  • 7
    دنبال شونده
  • 402.5هزار
    بازدید
Loading...
این کانال رسمی به درخواست "بلاغ :: دفتر تبلیغات اسلامی" ایجاد شده است.
لیست ‌پخش‌های بیشتر

همه ویدیو ها

  • سبد خوراکی مفید؛ برای آرامش

    1 بازدید

    وقتی منابع ویتامین مثل سبزیجات و میوه جات رو مصرف کنیم، آرامش روانی بیشتری داریم. زمانی که به سمت مصرف زیاد گوشت و مواد پروتئینی میرویم خوب نیست و باعث قساوت قلب و ... می شود. سالم سازی سبد خوراکی حتما باید دارای منابع ویتامین باشد.

  • استرس به خاطر رژیم های بی اساس

    بازدید

    تصور اینکه غذاهایی که می خوریم مضر است، یکی از منابع استرس است. گاهی دستورالعمل هایی که از دیگران می شنویم چون بدون تحقیق کافی صورت می گیرد و وارد زندگی ما می شود منبع استرس است.

  • تاثیر تغذیه بر نشاط و روحیه

    بازدید

    رابطه بدن و روان با تغذیه بسیار مهم است. غذای فرد باید طیب، طاهر و پاک باشد چون بر روان فرد تاثیر می گذارد. افراد در مدیریت تغذیه زمانی که از قانون های غذایی پیروی کنند از سلامت روان بالاتری برخوردارند.

  • ضرورت یادگیری مدیریت زمان

    بازدید

    بعضی ها اسیر پراکندگی زمان هستند و نمی توانند کار های خود را در زمان معین انجام دهند و مدام زمان کم می آورند و نتیجه آن غصه هست. برنامه مدیریت زمان می تواند در آرامش افراد تاثیر گذار باشد.

  • ضرورت یادگیری مدیریت ذهن

    بازدید

    دو وضعیت نسبت به ذهن وجود دارد. بعضی در این مکان هستند ولی ذهنشان در جای دیگری است و در اختیار خودشان نیست. ذهن دیگری هست که هماهنگ با موقعیت با فرد حرکت می کند و هر زمان که بخواهد به اراده شخص تغییر می کند. عواملی که اجازه نمی دهد ذهن در اختیار ما باشد را شناسایی کرده و سپس ...

  • ضرورت یادگیری مدیریت روحیه

    بازدید

    کسی که روحیه خوبی ندارد نمی تواند فرد دیگری را به سلامت و نشاط برساند؛ چون نتوانسته روحیه خود را نیز مدیریت کند. اگر بخواهیم بهداشت روانی داشته باشیم به 4 مهارت نیاز داریم : لذت ها، یعنی چطور مدیریت شوند که به سمت لذت های نادرست نروند.

  • ضرورت یادگیری مدیریت فرد بر بدن خود

    بازدید

    چیزهایی که به آرامش بدن کمک میکند: مدیریت تغذیه؛ کسی که غذای فست فودی می خورد نسبت به فرد دیگر آرامش کمتری دارد. مدیریت خواب؛ کسی که برنامه زمانی خواب مشخصی دارد آرامش بیشتری دارد. بهداشت فردی؛ کسی که زمانی که بیمار می شود...

  • تفاوت استرس با اضطراب

    6 بازدید

    خیلی ها استرس را با اضطراب اشتباه میگیرند در حالی که اضطراب یعنی نا آرامی ای که منشا ان مشخص نیست ولی استرس بر عکس آن است...

  • مدیریت استرس نه حذف استرس

    بازدید

    ما نباید همتمان این باشد که با وجود این استرس های مختلف در زندگی ، آنها را از خودمان حذف کنیم ؛ بلکه باید مقابل فشارهای روانی مقاوم تر بشویم...مثل ترس از ارائه سخنرانی... که نباید به دنبال ترک آن باشیم بلکه خودمان را برای کارهای بزرگ قوی تر کنیم...

  • عوارض خطرناک استرس

    بازدید

    استرس در ابعاد مختلف روی انسان تاثیر می گذارند از جمله ی آن در علت بسیاری از سکته ها ناشی از مدیریت نکردن این فشارهای روانی است...یا بیماری ام اس و آلزایمر ... حتی وسواس ها... اینها به خاطر استرس های حل نشده است.. کسانی که دچار تکرار در برنامه های مذهبی می شوند به خاطر به همریختگی تعادل و سلامت پایه در آنها می شود که باعث می شود...

  • عوامل کلی استرس در جامعه امروزی

    بازدید

    این فراوانی استرس در جامعه جهانی را با ورود افراد به دنیای دیجیتال بیشتر شاهد هستیم...الان ما انسانها هستیم و دنیایی از انتظارات و توقعات و مصرف گرایی ها به اضافه ابزارهایی که ماموریت پیدا کردند که ما را نا آرام بکنند به جای اینکه ما را به سمت اهداف ببرند...

  • با وجود آموزه های اخلاقی و معنوی چه نیازی به دستورات...

    1 بازدید

    ما از دو بعد معنوی و غیر معنوی تشکیل شده ایم...بعد معنوی مثل دین و اخلاق و ... اینها موظف هستند که ما را به تکامل و تعالی برسانند ...اما فردی که می خواهد در مسیر تعالی حرکت کند ، باید تعادلی داشته باشد...مثلا کسی که در بیماری افسردگی گرفتار شده است ؛ این فرد را نمی توان با برنامه اخلاقی نجاتش داد چون....

  • اهمیت جوامع غرب به کنترل و مدیریت استرس

    5 بازدید

    جوامع غرب ، مهارت مواجه با فشارهای درونی ناشی از استرس را آموزش می بینند و جدی میگیرند و آن را صرف دانش نمی آموزند بلکه در زندگی خود به عنوان اولویت به کار می بندند و برای این سلامت روان هزینه ها می کنند...

  • آمار بیماری های ناشی از استرس در کشور

    4 بازدید

    فراوانی و فشارهای ناشی از استرس در جامعه ما به قدری زیاد است که آمارها حکایت از این می کنند که سن ابتلا به بیماری هایی که مرتبط به استرس است ، بر اساس آمار وزارت بهداشت ، ده سال زودتر از میانگین جهانی است یعنی...

  • شیوه مواجه خانواده ها با بازی های رایانه ای و ...(2)

    9 بازدید

    وقتی یک کودک می خواهد بازی انجام دهد زمان بازی او را تقسیم کنید، برای مثال اگر دو ساعت است به دو تا یک ساعت تقسیم شود؛ زیرا زمان برای کسی که مشفول بازی است بسیار سریع می گذرد. خانواده ها باید کمک کنند تمایز بین هویت واقعی و مجازی شکل بگیرد؛ به این صورت که ...

  • رعایت رده سنی بازی ها حتی برای بچه های با هوش

    10 بازدید

    حتی خانواده هایی که فرزندانشان ضریب هوشی بالاتری دارند برای فرزندانشان برخی محدودیت ها باید رعایت شود و آن ها هم باید به رده سنی بازی ها توجه کنند. جامعه به سمتی رفته است که هر بازی را برای ساکت نگه داشتن بچه ها در اختیارش قرار می دهند.

  • شیوه مواجه خانواده ها با بازی های رایانه ای و ... (1)

    5 بازدید

    خانواده ها اولین چیزی که باید بدانند توجه به نظام رده بندی بازی های رایانه ای است. هنگامی که بچه در حال کار با بازی رایانه ای است اگر مادرش حین بازی سیم کامپیوتر را بکشد و یا مانع بازی شود، اگر اسلحه داشته باشد مادرش را می کشد. به همین دلیل نظام رده بندی ...

  • احساسات و تخیلات کاربر بازی های رایانه ای

    3 بازدید

    اتفاق مهم در بازی های رایانه ای حس حضور برای کاربر رایانه ای است. حس حضور یعنی حسی که کاربر خودش در فضای مجازی بازی رایانه ای تصور می کند. تاثیر گذاری بازی های رایانه ای فراتر از سینماست چون ... هویت مجازی این فرصت را در اختیار کاربر قرار می دهد که ...

  • دسته بندی تاریخچه بازی های رایانه ای از حیث هنری

    1 بازدید

    تاریخچه بازی های رایانه ای به دسته های مختلفی تقسیم می شود؛ بازی های ابتدایی فاقد جنبه هنری، بازی های دوم نجات دنیا توسط یک فرد بود مثل بازی ولف، دسته سوم ورود روایت های سینمایی به بازی های رایانه ای بود مثل بازی مکس پین که با ورود آن ...

  • نرم افزارهای بازی نما و تفاوت آن با بازی های جدّی

    7 بازدید

    تفاوت بین بازی نمایی و بازی های جدی این است: بازی نمایی به نرم افزار هایی گفته می شود که از مولفه های بازی های جذاب رایانه ای استفاده می کنند؛ در نرم افزارهایی که بازی نمایی وجود دارد، نمی توان به آن ها بازی رایانه ای گفت چون این نرم افزار ها ...

  • آمار اقتصادی صنعت بازی های رایانه ای در سال های گذشته

    1 بازدید

    تا یکی دو سال پیش ، ده محصول پر فروش صنعت سرگرمی ، مال بازی های رایانه ای بود و صنعت بازی های رایانه ای وارد یک عرصه ای شده است که از حیث اقتصادی کاملا به صرفه هست....

  • مقایسه تاثیر گذاری رادیو ، تلوزیون و بازی های رایانه ای

    4 بازدید

    دانشگاهی میزان تاثیر رسانه های سمعی مثل رادیو ، سمعی و بصری مثل تلوزیون و سمعی و بصری تعاملی که مانند بازی های رایانه ای است را بررسی کرد که نتیجه این پژوهش کاملا شگفت انگیز بود ...

  • سبک شناسی بازی رایانه ای به لحاظ رسانه بودن آن از نگاه

    2 بازدید

    بحثی دیگر که در این مورد به لحاظ رسانه ، مطرح می شود ، بحث بازی درمانی است که عبارتند از تاثیر گذاری آن بر بیماران ، ایجاد امید به زندگی برای بیماران سرطانی ، تقویت سلول های مغز...یکی دیگر از ویژگی های مهم بازی های رایانه ای ، توانمند شدن ذهن انسان است که به طور مثال...

  • سبک شناسی بازی رایانه ای به لحاظ رسانه بودن آن از نگاه

    6 بازدید

    بازی رایانه ای که در حیطه جامعه شناسی مورد مطالعه قرار می گیرد عبارتند از مواردی چون بحث های  نژاد پرستی ، فیمینیسم و بحث گسست نسلی...

  • سبک شناسی بازی رایانه ای به لحاظ بازی و سرگرمی بودن آن

    3 بازدید

    در این گونه ، بحث هستی شناسی بازی رایانه ای و فلسفه شکل گیری آن و بحث خیلی مهم سبک شناسی بازی رایانه ای مطرح می شود..

  • ملاک طبقه بندی بازی های رایانه ای

    8 بازدید

    ملاک طبقه بندی بازی های رایانه ای ، نوع مواجه پژوهشگران با بازی های رایانه ای است ...گاهی یک فرد پژوهشگر بازی رایانه ای را به مثابه خود بازی و سرگرمی نگاه و توجه می کند و گاهی تاثیر گذاری آن و گاهی زیبایی آن را مورد توجه قرار می دهد که هر یک از این سه نگاه....

  • تعریف ساده و اصلی بازی های رایانه ای

    9 بازدید

    همان اتفاقی که برای بنیاد ملی بازی های رایانه ای اتفاق افتاد در اینجا هم همینطور شد که عبارت بازی رایانه ای معادل اصطلاحی و آکادمیک ویدیو گیم است...یعنی هر بازی ای که برای انجام آن نیاز به ...

  • ضرورت دسته بندی بازی های رایانه ای

    3 بازدید

    کم کم این ظرفیت بازی های رایانه ای به جایی رسید که مطالعات روی آن بسیار بیشمار شد و سالانه صدها مطالعات در عرصه بازی های رایانه ای بوجود آمد و دسته بندی این ها به این دلیل ضرورت پیدا کرد تا افرادی که می خواهند در این مسیر و عرصه پژوهش کنند به راحتی و با دید گسترده تر....

  • ورود بازی های رایانه ای به عرصه هنر و رسانه

    1 بازدید

    اصلی ترین دلیل ورود بازی ها به عرصه رسانه و هنر این بود که بازی ها ، در ابتدا دارای ظرفیت های هنری فوق العاده ای نداشتند ، اغلب ان ها مدیوم های ساده ای بودند که برای سرگرمی کودکان و نوجوانان به کار می رفتند ولی کم کم با رشد سخت افزاری بازی ها ، یک ظرفیتی بوجود امد که بازی ها به سمتی بروند که آن ظرفیت های اصلی خودشان رو به نمایش بگذارند و بعد از یک مدتی پژوهشگاران متعددی در آن ورود کردند و بعد ...

  • اعمال مالکیت بازی ها برای شرکت های سازنده آن

    25 بازدید

    در خصوص بازی های داخلی شرکت تولید کننده پس از رده بندی سنی و بررسی مجوز صادر می شود و در خصوص بازی های خارجی برای نظارت بهتر بازی ها به صورت انحصاری مطرح می شود و هر بازی به یک ...

  • سانسور بازی های مردودی در بنیاد ملی بازی های رایانه ای

    16 بازدید

    بعضی از بازی ها تا سال90 در بحث پوشش اسلامی چون امکان ویرایش بازی وجود نداشت نمی توانستیم مجوز صادر کنیم ولی از سال 91 به بعد موارد ویرایش به شرکت موردنظر اعلام می شود و ...

  • آمار بازی های ارزیابی شده برای ایجاد رده بندی سنی

    17 بازدید

    در خصوص بازی های کنسولی و pc ماهانه 20 تا 40 عنوان بررسی می شود ولی بازی های موبایلی حدود 600 تا 700 بازی رده بندی می شود. تاکنون 11 هزار عنوان بازی موبایلی رده بندی شده است و در سایت ...