در حال بارگذاری

بلاغ :: دفتر تبلیغات اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
+ دنبال کردن90
برای دنبال کردن کانال "بلاغ :: دفتر تبلیغات اسلامی" و استفاده از سایر در سایت عضو و یا وارد شوید.
بازدید همه ویدیوها: 131,997

همه ویدیو ها

• مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (8)

23 بازدید
    3 بهمن 95

همیشه به این فکر می کردم که پاسخ دادن به سوالات و شبهه ها بسیار سخت تر از طرح کردن و ساختن آنهاست ، شبهه ها با استفاده از نادانستن ها و کمبود اطلاعات ما گاهی پایه و اساس تردیدهایی می شوند که اصلی ترین اعتقادات ما را هدف گرفته است ، پس به همین دلیل پاسخگویی همان مسیری است که بزرگان دینی ما رفتند و این جور جلسات پرسش و پاسخ در طول تاریخ دینی ما وجود دارد... پاسخ به این سوالات در قالب سیستمی منظم...

• مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (7)

10 بازدید
    3 بهمن 95

یادمان باشد نقطه اساسی این است که ما ملاکمان در دین و شناخت قرآن ، رفتار خود پیامبر است ، هرکس می خواهد هر کاری دلش می خواهد انجام بدهد ولی یک شعار دینی هم داشته باشد ، چون می خواهد یک عده از افراد ساده لوح را دور خود جمع کند و عوام فریبی کند و اینها را دنباال خودش بکشاند ، بهترین جایی که می تواند راحت این را انجام بدهد کجاست ؟.../ در این قطعه از مستند شاهد حضور کارشناس دینی در میان مردم در قالب..

• مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (6)

3 بهمن 95

در این قطعه از مستند شاهد نشست و هم اندیشی کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشید ... / و همچنین شاهد قسمتی از نحوه پاسخ کارشناس دینی به مخاطبان تلفنی خواهید بود...

• مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (5)

11 بازدید
    3 بهمن 95

مرحله اول که پاسخ می دهیم ... چون این دوست بزرگوار این آیه شریفه را مطرح نکرده و چون با توجه به سابقه ای که این سوالات می تواند داشته باشد یا آیاتی که برای بعضی ها مورد سوء استفاده ممکن است قرار می گیرد ... / من آمدم این آیات را در اختیازرش قرار دادم تا ... / در این قطعه از مستند قسمتی از نحوه پاسخگویی کارشناسان نمایش داده می شود...

• مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (4)

3 بهمن 95

طبیعی است که وقتی انقلاب اسلامی به عنوان یک مسیر و به عنوان یک مکتب خودش را معرفی کرد ، نکاتی شبهاتی سوالاتی مدام در واقع ذهن معتقدین و مؤمنین را خواهد رنجاند و وظیفه کسانی که در این حوزه دینی دارند مطالعه می کنند و عمرشان را خرج آن کردند ، قطعاً پاسخ به این شبهات که روز به روز بیشتر می شود و طبیعی است که مکتبی زنده باشد ، درباره آن سوال می شود ، در واقع این بخش عظیمی از وظایف حوزویان در عصر غیبت

• مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (3)

1 بازدید
    3 بهمن 95

یکی از شؤون و ویژگی های پیامبر اکرم (ص) در قرآن کریم هم به آن اشاره کرده است ، بحث تبیین آیات الهی است یعنی ایشان سوای اینکه پیامبر الهی است یکی از وظایفش تبیین آیات الهی و در واقع به نوعی تبلیغ آن می باشد ، با دو راهبرد تبیین وظایف مردم و همچنین پاسخگویی به سوالات و شبهاتی که احیاناً در مسیر تاریخ برای مسلمانان پیش می آید بر همین اساس...

• مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (2)

10 بازدید
    3 بهمن 95

این مرکز یکی از معاونت های دفتر تبلیغات هست ، در حقیقت به یکی از رسالت های مهم حوزه علمیه می پردازد و آن همانطور که از اسمش پیدا است پاسخگویی به سوالات دینی است ، به خاطر اینکه گستردگی داشته باشه و بتواند سوالات در سطح جامعه را پوشش بدهد بخش های متفاوتی در اینجا وجود دارد... / بواسطه ی اینکه پدر علاقه مندی بسیار زیادی به مسائل دینی و عبادی داشت و آن قدر مقیّد به این مسائل بود که حتی نماز خودش را..

• مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (1)

15 بازدید
    3 بهمن 95

امروز قصد دارم با کسی آشنا بشوم که در کنار یک مجموعه پاسخگویی به سوالات شرعی ، این روش را برای تبلیغ انتخاب کرده است ، روشی است که نیازمند مطالعه مدام و فراوان و همچنین نیاز به بروز رسانی اطلاعات دارد...

• تبلیغ دین در لب مرز (3)

146 بازدید
    28 دی 95

واقعاً احساس می کردم نه به واسطه خودم بلکه بواسطه این لباس مقدس که شاید خیلی از سر من زیاد است ، مردم تشنه خیلی احکام اسلام هستند ، ما طلبه ها باید بیشتر کار کنیم چون مردم سیراب نیستند از معارف دینی ... جاهای مختلفی که ما رفتیم این را دیدیم ، مخصوصاً با این اردوهای جهاد گونه که با دوستانمان از طرف میقات می آمدیم ، این را با تمام وجود می گویم که خیلی تشنه معارف اسلامی هستند...

• تبلیغ دین در لب مرز (8)

13 بازدید
    28 دی 95

پیامبر اکرم (ص) می فرماید یک روز مرزبانی در راه خدا بهتر است از دنیا و هر چه در آن است ، و یک روز در کنار این مرزبانان بودن و یاری کردن انها در امر دفاع و اینکه روح و فکر آنها را خدایی کنی و پاک کنی از هر چه غبار غفلت و فراموشی هست ، قطعاً ثوابی کمتر از این ندارد ، کاری که گروه میقات به خوبی سالها از پسش برآمده است ...

• تبلیغ دین در لب مرز (7)

17 بازدید
    28 دی 95

بارها پیش آمده که بچه ها دریا زده شدند ، طوری که در جزیره پیاده شدیم ابتدا دو سه ساعت در بیمارستان بستری بودند نا اینکه حالشان مساعد شدند ، خطرات پرواز وجود دارد ، سختی های طول مسافت هم وجود دارد ، ولی این ها سختی های ظاهری هست که شاید جاهای دیگه هم باشد ، ولی یک سختی باطنی دیگر هست که اینکه بچه ها باید از خیلی روحیات خاص دنیوی خود بگذرند تا بتوانند تاثیر در قشر جوانان ایجاد کنند...

• تبلیغ دین در لب مرز (6)

49 بازدید
    28 دی 95

در این قطعه از مستند ، شاهد نمونه ای از فعالیت ها و ارتباط صمیمانه طلاب مبلّغ با سربازها و مرزبانان در داخل خوابگاه ها و نشست های خودمانی آنها ، می باشید...که به عبارتی تبلیغ چهره به چهره در میان سربازان می باشد...

• تبلیغ دین در لب مرز (5)

28 دی 95

در این قطعه از مستند ، شاهد نمونه ای از فعالیت ها و ارتباط صمیمانه طلاب مبلّغ با سربازها و مرزبانان می باشید...

• تبلیغ دین در لب مرز (4)

24 بازدید
    28 دی 95

رشته کامپیوتر تحصیل می کردم ، قطعاً در فضای مجازی زیاد کار می کردم ، با توجه به اینکه مدرسه معصومیه قم تشکیل شده از طلبه هایی که تحصیلات دانشگاهی دارند و رو آوردند به سمت حوزه ، ما هم قطعاً با این دوستان ارتباط بیشتری پیدا کردیم تا جایی که از فعالیت های تبلیغی توانستیم بهره هایی ببریم و تا آنجایی که شد کمک حال رفقا بودیم تا در این عرصه بتوانیم کار کنیم ؟...

• تبلیغ دین در لب مرز (2)

18 بازدید
    28 دی 95

سال 86 من با یکی از دو تا رفقا که دغدغه تبلیغی داشتند و اینکه هدفشان در آینده تحصیلی حوزه اشون تبلیغ باشد ، سه نفر شدیم و یک هسته پژوهشی تشکیل شد و چند تا از عزام مبلغ کشور را آسیب شناسی کردیم ...دوستان به این نتیجه رسیدند که خودمان یک نظام اعزام مبلغ تشکیل بدهیم ولی فرق ما این است که نظام اعزام ما تربیت مبلغ است ، ما نتیجه گرفتیم که برای داشتن تبلیغ خوب دو تا بعد اساسی لازم است...

• تبلیغ دین در لب مرز (1)

28 دی 95

سربازان و مرزبانان این خاک هر لحظه از زندگیشان را صرف دفاع می کنند ، اما چه کسی آنها را باید از لحاظ فکری و روحی آماده کند و آیا این یکی از وظایف مبلّغان نیست ؟ به این فکر می کردم چرا این قشر کمتر مورد توجه قرار گرفتند ، اما دیدم مبلغان هوشیاری هستند که به این دسته جوانان توجه ویژه ای دارند وقتی دیدم گروهی هست که با تعداد زیادی از مبلغان تمام انرژی خود را صرف این کار می کنند ، کنجکاو شدم تا...

• کلیسا در روستای محروم (6)

161 بازدید
    25 دی 95

یه اتاق جالب در این برهه زمان برا ما اتفاق افتاد و کار ما به جایی رسیده بود که آقای اشرفی رفته بود بیرون ، من برداشتم برگه سربرگ گروه را و شروع کردم به درد ودلم با امام زمان ، یک نامه رسمی دادیم به امام زمان. بسم الله الرحمن الرحیم محضر مبارک امام زمان از طرف گروه تبلیغی منتظران مصلح .... همان روز که نامه نوشتیم دیدیم که ...

• کلیسا در روستای محروم (5)

72 بازدید
    25 دی 95

بچه ها دیدند که من با ماشین خودم رد می شوم همه دویدند جلوی ماشین ، می گفت که من به زور توانستم که ترمز بگیرم که بچه ها زیر ماشین نروند بعد از پیاده شدن ریختند سرم و مرا می بوسیدند حتی یکی از بچه ها عبای من رو گرفت بوسید ... /تنها دعای من این بود که خدایا نکنه که من آسیب به این لباس بزنم و دعام این بود که آن روزی که بخواهم به این لباس بزنم من نباشم آن روز مرگ من باشه...

• کلیسا در روستای محروم (4)

44 بازدید
    25 دی 95

تابستان سال گذشته دیدیم که ما آخرین نتیجه ای که گرفتیم دیدیم که ما فقط برویم مبلغان را بفرستیم روستاها نماز بخوانند و بچه ها را جمع کنند 10 20 دقیقه صحبت نکنند و برگردند ، امکانات و بودجه و حمایت مالی از مسئولین تا به حال نبوده بلکه از جیب خودشان بوده است / گفتیم اردو نمی بریم استخر و برنامه ورزشی نمی بریم فقط بچه ها را جمع می کنیم و 20 دقیقه کفایت می کنه...خیلی سختی کشیدیم / خیلی از مبلغان...

• کلیسا در روستای محروم (3)

35 بازدید
    25 دی 95

چون 20 سال روحانی نبوده است مسجد شده فقط محلی برای ایام عزاداری محرم به عنوان ده روز و همچنین مجالس تحریمشان بوده است ، خیلی جا بوده که مسجد اصلا در سال نماز فرادی هم خوانده نمی شده است / وارد روستایی آداه شدیم و دیدیم که 7 هشت تا کلیسا دارد و یک مسجدی داشتند تازه ساخت ولی 30سال اصلا در روستا مسجد دربش باز نشده است...روستایی که 80 درصدش شیعه هستند ولی رئیس شورا مسیحی بوده است...

• کلیسا در روستای محروم (2)

26 بازدید
    25 دی 95

بعضی خود روستایی ها از آمدن ما تعجب می کردن و می گفتند که کجا بودید تا حالا و چرا نمی آمدید ... برخورد ها متفاوت بود بعضی روستاها خیلی استقبال می کردند بعضی ها خیلی کم ... / دغدغه ما در این روستا و در همه جا این است که روی بچه ها کار کنیم اگر آن موقع اصلاح بشود دیگه بقیه عمرش بیمه هست...

• کلیسا در روستای محروم (1)

25 دی 95

مبلّغ به مردم می آموزد که دین خود را چگونه حفظ کنند و نهال ایمانشان را چگونه شاخ و برگ بدهند ، تبلیغ آموزش روش و شیوه دینداری است ، برای مردمی که اغلب ، عدم آگاهی و سهل انگاری هاشان آنها را از ایمان دور می کند ، مبلّغ ، باغبان مزرعه ای که بذر ایمان در آن کاشته شده است ، امروز با گروهی آشنا می شوم که وظیفه خودشان را تبلیغ در منطقه ای قرار دادند که کمتر در معرض آموزش دینی بودند...

• ماجرای تبلیغ در روستای محروم (6)

19 بازدید
    25 دی 95

خداوند سرنوشت هیچ کسی را تغییر نمی دهد مگر خود آنها وضع خود را تغییر بدهند ، واقعاً همینطور است ، اما دین راه این تغییر و آگاهی را می آموزد و مبلغ این آموزه هارا انتقال می دهد ، صبر و شکیبایی و سعه صدر ، امتیازی است که هر مبلغ را در مواجهه با قومی که از تغییر می ترسند یاری می کند...

• ماجرای تبلیغ در روستای محروم (5)

25 دی 95

با مبلغی آشنا می شوید که اراده و تصمیم به تغییر در روش زندگی و تفکر مردم را دارد... / روایت داستان طلبه ای را می بینید که مناطق محروم رفته است و قصد دارد به مردمی که بسیار از معارف دین محروم بودند ، تبلیغ دین کند و قصد برپایی و ساخت مسجد دارد...

• ماجرای تبلیغ در روستای محروم (4)

38 بازدید
    25 دی 95

• ماجرای تبلیغ در روستای محروم (3)

25 دی 95

• ماجرای تبلیغ در روستای محروم (2)

25 دی 95

• ماجرای تبلیغ در روستای محروم (1)

13 بازدید
    25 دی 95

تبلیغ ، ایجاد یک شعور و آگاهی است برای اینکه بدانیم کی هستیم و کجا می رویم ، ایجاد دانشی است برای تغییر خودمان و دنیای اطرافمان ، این شناخت و تغییر برای همه آسان نیست.../امروز با مبلغی آشنا می شوم که اراده و تصمیم به تغییر در روش زندگی و تفکر مردم را دارد...

• تفسیر قرآن برای دختر کلینتون (6)

60 بازدید
    25 دی 95

شخصیت آرام و همیشه خندان او میزان کمک و اقدامات او برای همشهریانش و همچنین تاثیر او برای کسانی در آن سوی دنیا ، شخصیت کامل و بزرگ از این سید در ذهن مردم ایجاد می کند. بدون شک روش او می تواند الگوی مناسبی برای مبلغین دینی باشد ، کلام نافذ و قلم موثر نعمتی است که در سایه تلاش و مطالعه بدست می آید مطالعه ای که ...

• تفسیر قرآن برای دختر کلینتون (5)

51 بازدید
    25 دی 95

بیمارستان حضرت زهرا رو هم شروع کردیم به ساختن آن...اینجا یک پناهگاهی شده یبرای فقرا و هم تخصصصی زنان و مامایی هم دارد هرچند عمومی هم خدمات زیادی دارد... بخش سی تی اسکن اینجا دنبال مجوز هاش بود هرچند سخت بود ولی گرفتیم.../ غیر از خیلی از این درمانگاه های عمومی که کار یک بیمارستان در مناطق فقیر نشین می کند را درست کردیم...

• تفسیر قرآن برای دختر کلینتون (4)

39 بازدید
    25 دی 95

مدرسه ی اینجا معروف است به دارالحکمة ، باقرالعلوم . حاج آقا کمال علاوه بر تشکیل و تاسیس این مدرسه ، فعالیت های تبلیغی زیاد دیگری رو هم ایشان دارند... / تا حالاش هم خود مردم اینجا رو با کمک های مالیشون کمک می کنند ، ما کمک و بودجه دولتی نداریم مثلاً یک بار برای همین کتابخانه یک کسی ...

• تفسیر قرآن برای دختر کلینتون (3)

55 بازدید
    25 دی 95

این دختر کلینتون نامه داد که من علاقه اسلام هستم و تفسیر قرآن می خواهم ، این به اصطلاح الان نامه اش همین جا در این کتابخانه نامه چلسی کلینتون موجود است ، ما هم براش فرستادیم خیلی محترمانه ، بعد یک نامه تشکر خود کلینتون نوشت که آن هم همینجا موجود است و گفت : از شما تشکر می کنم جهت تفسیر نور القرآن فی تفسیر القرآن که به زبان انگلیسی برای دخترم فرستادید و ما این نامه ها رو نشان دادیم به رهبری ...

این کانال رسمی به درخواست بلاغ :: دفتر تبلیغات اسلامی ایجاد شده است .