در حال بارگذاری
  • 23
    دنبال کننده
  • 0
    دنبال شونده
  • 23.8هزار
    بازدید

HexaDesign

اینجا میخوام آموزش نرم افزارها رو به زبان فارسی انجام بدم امیدوارم حرف ها و توضیحاتم قابل فهم باشه! هرگونه انتقاد و پیشنهاد واسه بالا بردن کیفیت آموزش ها رو به گرمی پذیرا هستم.

نمایش اطلاعات کانال بستن اطلاعات کانال

اینجا میخوام آموزش نرم افزارها رو به زبان فارسی انجام بدم امیدوارم حرف ها و توضیحاتم قابل فهم باشه! هرگونه انتقاد و پیشنهاد واسه بالا بردن کیفیت آموزش ها رو به گرمی پذیرا هستم.

  • 23
    دنبال کننده
  • 0
    دنبال شونده
  • 23.8هزار
    بازدید

همه ویدیو ها

  • آموزش 3Ds Max- پارت 22: Attach Multiple!

    2,060 بازدید

    بقیه کار رو یکم عجیب ادامه میدیم و با attach multiple و select by name آشنا میشیم که تقریبا مثل همدیگن با این تفاوت که یکی کارش attach کردنه و یکی دیگه انتخاب کردن! در select by name میتونیم objectها رو بر اساس نوعشون، آشکار یا پنهان بودنشون، اسمشون و... انتخاب کنیم که یه ابزار کار را اندازه و در attach multiple objectها رو با هم قبیله هاشون خیلی سریع و یکجا میشه attach کرد.

  • آموزش 3Ds Max- پارت 21: Weld!

    406 بازدید

    مثالمون رو ادامه میدیم راه های چسبوندن و یکی کردن Vertexها رو یاد میگیریم و با Edit Spline بیشتر آشنا میشیم و رسم عینک رو به راحتی تموم می کنیم!

  • آموزش 3Ds Max- پارت 20: Snap!

    880 بازدید

    این بار با Snap عزیز آشنا میشیم تا جابجایی و چرخش Objectها به صورت دقیق و دلخواه مثل آب خوردن بشه! برای Scale هم snap داریم به اسم Percent Snap که مثل Angle snap (که مقدار تغییر زاویه رو تنظیم میکنه) اینبار میزان تغییرات scale به درصد رو برامون تنظیم میکنه مثلا 2%. جاش هم کنار دوتا snap دیگست یه آهنربا با علامت % کنارش، به شخصه زیاد ازش استفاده نمیکنم، اما اون دوتای دیگه فوق العاده کار را اندازند

  • آموزش 3Ds Max- پارت 19: Editable Spline!

    698 بازدید

    در این ویدئو یه مثال خوشگل رو با line شروع می کنیم و با چنتا از پارامترهای line آشنا می شیم. همچنین با editable spline که پارامترهاش دقیقا مثل line هست آشنا میشیم و کم کم متوجه میشیم که چقدر دنیا داره قشنگ میشه با این editableها! با پوزش به خاطر صدا نمیدونم مشکل از کجا بود، وقتی کار تموم شد متوجه نقص فنی شدم، شرمنده کمی تا قسمتی بسیار تنبل هستم برای record دوباره!

  • آموزش 3Ds Max- پارت 18: انواع ورتکس!

    452 بازدید

    در این ویدئوو با حالت های مختلف vertex آشنا میشیم و میبنیم که این حالت های چه طور شکل خط ما رو تغییر میدن. هر کدوم از این حالت ها دست ما رو برای کشیدن شکل های دو بعدی باز میکنن. با رسم لاین به صورت کلیک یا درگ هم آشنا میشیم در ضمن حالت های vertex فقط برای اجسام دو بعدی و splineها هستند، در اجسام سه بعدی هم vertex داریم اما بدون تغییر هستند.

  • آموزش 3Ds Max- پارت 17: line!

    2,160 بازدید

    توو این ویدئو با Line یا خط آشنا میشیم که دیگه دستمون رو واسه کشیدن مدل های پیچیده باز میکنه. Line سه تا زیر مجموعه مهم داره: - Vertex یا نقطه - Segment یا یه چیزی مثل پاره خط - Spline خط کامل یا مجموعه ای از خط ها هرکدوم از اینا خاصیت خودشون رو دارن و دسترسی های بیشتری برای تغییر لاین به ما میدن که به مرور با تمرین های بیشتر با اونا آشنا میشیم. پ.ن: با تشکر از Digital Tutors برای مثال سادشون!

  • آموزش 3Ds Max- پارت 16: تبدیل 2بعدی به 3بعدی + رندر!

    761 بازدید

    در این ویدئو مثال سادمون رو تموم میکنیم و با نحوه رندر گرفتن ابتدایی آشنا میشیم. اجسام دوبعدی قابل رندر گرفتن نیستن اما میشه با چند روش ساده اونا رو به اجسام سه بعدی تبدیل کرد. حالا که مثالمون تموم شد: کم پیش میاد برای این مدل ها تمام جزئیاتش رو رسم کنیم معمولا یه Box می کشیم و تصویر خط کش رو روش میندازیم که با اون روش متریال دهی هم آشنا خواهیم شد.

  • آموزش 3Ds Max- پارت 15: Selection Filter!

    428 بازدید

    توو این ویدئو با فیلتر کردن انتخاب objectها آشنا میشیم، اینو یادمون بمونه که بعد از selection filter اون رو به حالت اول یا همون All در بیاریم تا مشکلی در انتخاب نداشته باشیم و گردنه max نندازیم که خرابه!

  • آموزش 3Ds Max- پارت 14: Array!

    2,801 بازدید

    این بار Array یا چیدمان تمیز و مرتب آشنا میشیم. array برای کپی کردن در تعداد زیاد و فاصله های منظم کمک خیلی خوبی میتونه باشه، بر خلاف ظاهرش که شاید بار اول پیچیده به نظر بیاد خیلی سادست. با Make Unique که دستوری برای تبدیل instance (اجسام شبیه به هم) به copy (اجسام مستقل) هم آشنا میشیم.

  • آموزش 3Ds Max- پارت 13: Clone (کپی کردن)!

    1,332 بازدید

    در این ویدئو با Clone یا همون کپی کردن خودمون آشنا میشیم، Clone سه حالت داره. حالت اول که اسمشم هست copy یه نمونه دیگه از جسمی که باهاش clone انجام دادیم رو میسازه اما به صورت کاملا مجزا و مستقل دو حالت دیگه اسمشون هست instance و reference. تقریبا شبیه هم هستند و وقتی از جسمی با این دو حالت کپی میگیریم انگار یه کپی دقیقا شبیه اولی درست کردیم که با تغییر هر کدوم از اونا اون یکی هم تغییر میکنه با یه اختلاف جزئی که به زبون خودمونی میشه: instance یعنی کپی برابر اصل اما reference یعنی کپی تابلو بنجول

  • آموزش 3Ds Max- پارت 12: Align!

    2,837 بازدید

    این دفعه با Align یا تراز کردن آشنا میشیم با Align میشه به راحتی objectها رو با همدیگه خیلی دقیق و سریع (بر اساس موقعیت، زاویه دوران و مقیاس) تطابق بدیم. Pivot Point یا نقطه ثقل جسم با مرکز جسم فرق داره، مرکز جسم همیشه مرکز میمونه و به شکل جسم بستگی داره اما Pivot Point یه نقطه دلخواهه که قابل تنظیمه و بعدا یاد میگیریم چه جوری به مکانی که میخوایم انتقالش بدیم، پیدا کردن Pivot Point هم خیلی راحته: محل برخورد بردار/خط های Transform Gizmo یا همون فلش های رنگی که قبلا باهاشون آشنا شدیم.

  • آموزش 3Ds Max- پارت 11: Auto Grid!

    548 بازدید

    توو این ویدئو با Auto Grid یا صفحه مشبک/مختصاتی که به صورت موقت و اتومات مکس برامون میسازه آشنا میشیم، فایده Auto Grid اینه که میشه بلافاصله روی سطح ها (که بعدا یاد میگیرم اسمشون Polygon میشه) objectهای مختلف رو به راحتی رسم کنیم.

  • آموزش 3Ds Max- پارت 10: Grid و spinnerها

    1,423 بازدید

    در این ویدئو با grid یا صفحه مشبک یا صفحه مختصات مکس آشنا میشیم، بعضی وقت ها objectهایی هستند که نمیتونیم اندازه دقیق بهشون بدیم و حدودی یه اندازه کلی براش میزاریم مثل قوری مکس، فرض کنین لبه بالایی سر قوری رو میخواین با قطر 1 بسازین، با تایین فاصله خط های grid از هم میشه این کار رو کرد. میتونیم فاصله خطوط grid رو از هم به مقدار دلخواه مشخص کنیم، فقط اینو یادمون باشه تایین این فاصله دائم ثابت نمیمونه و هردفعه که مکس رو باز میکنیم برمیگرده به حالت اولش، اگه لازمش داشتیم باید تغییرش بدیم هر بار

  • آموزش 3Ds Max- پارت 6: Move, Rotate, Scale!

    565 بازدید

    در این ویدئو با نحوه جابجا کردن، چرخاندن و تغییر مقیاس آشنا میشیم. عملا حرف های من رو ویدئو اضافه است! یه بار امتحان بشه آموزش تمومه! بسیار آسان و پر استفاده است. shortcutهای این سه دستور باید حتما یاد گرفته شود!

  • 3Ds Max Tutorials - part9: Customizing Units

    370 بازدید

    توو این ویدئو با نحوه تایین کردن واحدهای اندازه گیری آشنا میشیم. unitها برای آسونی کار ما درست شدن و میتونیم به وسیله اونا تا حدودی کار رو دقیق انجام بدیم خیلی مهمه unitها رو قبل از شروع پروژه مشخص کنیم تا بعدا دچار مشکل نشیم معمولا یه بار که اونو تنظیم کنیم به همون حالت باقی میمونه. حالا کار از محکم کاری عیب نمیکنه یه بار چک کنیم احیانا یه موش نیومده باشه عوضشون کرده باشه و ما وسط پروژه یهو بفهمیم و حسابی کلافه بشیم سر قاطی شدن اندازه ها...

  • 3Ds Max Tutorials - part8: Selecting Objects creating shapes

    525 بازدید

    در این ویدئو با نحوه انتخاب objectها روش های مختلف این کار و کم و زیاد کردنشون آشنا میشیم. با shapes هم آشنا میشیم که مثل geometry هستند یعنی باید آشنا باشیم باهاشون! این از اون درس کشک هاست فقط گفته میشه تا گفته شده باشه!

  • 3Ds Max Tutorials - part7: Creating More Geometries

    409 بازدید

    در این ویدئو با ساخت geometryهای بیشتر و پارامترای اونا آشنا میشیم. شناخت احجام آماده مکس به کارمون در مدلسازی سرعت میده، حداقل یک بار تمام این موارد رو بکشید و پارامتراشون رو تغییر بدید تا توو ذهنتون بمونه چون ما همین objectهای ساده رو میسازیم و بعد پله پله تغییرشون میدیم و به مدلی که میخوایم تبدیلشون میکنیم.

  • 3Ds Max Tutorials - part1: Introduction to User Interface

    439 بازدید

    در آغاز کار با interface یا صفحه اولی که هربار یه نرم افزاری رو باز کنیم، میبینیمش آشنا میشیم. همون شکل ها و دکمه هایی و لیست و... که بعضی نرم افزارها خیلی خوشگل و آسون یه آدم عاقل و حرفه ای طراحیش کرده و در بعضی نرم افزارها هم فقط بستنش که صفحه پر شه! خوشبختانه Max خیلی ساله داره به پیش می تازه و از آماتور در طراحی این نرم افزار قدرتمند خبری نیست. interface یا همون شکل و شمایل رو هم میشه به صورتی که میخوایم عوض کنیم تا حسابی برامون راحت شه، به این کار هم میگن Customize User Interface!

  • 3Ds Max Tutorials - part5: Viewports Modes

    607 بازدید

    در این ویدئو با حالت های مختلف نماهای دید و نحوه تغییر اونا آشنا میشیم، حالت های مختلف دید هم میتونن جالب باشن و هم مفید و بسیار کاربردی. یه نکته هست هر چی نمای دید خوشگلتر بشه فشاری که روی سیستم ما میاره بیشتره چون باید چیزای زیادی رو محاسبه کنه تا ظاهر دید رو اون طوری به ما نشون بده، پس عملا حالت های دید جذاب جز قشنگی کاربردی ندارند میشه واسه چند لحظه عوضش کرد و دید ظاهر کار چه طوری میشه اما واسه استفاده مداوم به شخصه اصلا پیشنهاد نمیکنم. چنتا از این حالت ها خیلی مهم و کاربردی در مدلسازی هستن

  • 3Ds Max Tutorials - part4: Viewport Switching

    335 بازدید

    توو این ویدئو با روش های تغییر viewportها به همدیگر و shortcut یا کلیدهای میانبر اونا آشنا میشیم. تغییر نماهای دید در مدل سازی بسیار مهمه! خیلی وقتا لازم میشه یه جسم رو از نمای روبرو بکشیم و بلافاصله بخوایم ببینیم از نماهای بالا چه شکلی شده. در 99% موارد خود من یه نما رو بزرگ میکنم و تمام صفحه باهاش کار میکنم، اگه بخوام هی اون نما رو کوچیک کنم و برگردم توو 4 نمای اصلی وقت زیادی گرفته میشه. با چندتا shortcut ساده میتونم خیلی راحت نمای دیدی که هستم رو به نمایی که لازم دارم تغییر بدم.

  • 3Ds Max Tutorials - part3: Navigating In 3Ds Max Viewports

    406 بازدید

    توو این ویدئو نحوه چرخش، زوم و پن کردن در نماهای دید ۳Ds Max رو یاد می گیریم. اینکه یاد بگیریم چه طوری تو viewportهامون بگردیم و یه چرخی وسط objectها بزنیم بسیار در سرعت کار ما تاثیر داره، حتما باید با موس و کیبورد این کار رو انجام بدیم و قلقش دستمون بیاد، با چندبار تمرین کردن روون میشه کار. تمرین عملی، نه چشمی یا فکری! مکس را اجرا کنید و امتحان فرمایید!

  • آموزش 3Ds Max- پارت 2: Create- Modify!

    644 بازدید

    در این ویدئو آموزش ساخت اشکال ساده و تغییر این اشکال رو داریم به این حجم ها میگن primitivies یا ابتدایی، با همین شکل های سادی کلی مدل پیچیده و باحال میشه ساخت، مدل سازی توو مکس با همین ساده ها شروع میشه و پله پله پیچیده میشه لازمه این مدل ها رو بشناسیم تا بتونیم وقتی خواستیم یه مدل سخت رو بسازیم استارت کار رو که خیلی مهمه مثل آب خوردن بزنیم و بیوفتیم توو غلتک مدل سازی حتما رسمشون کنین و با پارامتراشون بازی کنین