در حال بارگذاری
  • 7
    دنبال کننده
  • 0
    دنبال شونده
  • 6.8هزار
    بازدید

علامه صادقی تهرانی

نمایش اطلاعات کانال بستن اطلاعات کانال

  • 7
    دنبال کننده
  • 0
    دنبال شونده
  • 6.8هزار
    بازدید

همه ویدیو ها

  • عاشورای قرآن

    129 بازدید

    روح امام حسین (ع) را نتوانستند کاری بکنند. نتوانستند این مطلب را در بین مردم با گفتن، با نوشتن، با بحث کردن، با پخش کردن، تبلیغ کردن، روح امام حسین (ع) را نتوانستند بگویند این روح اسلامی نیست، قرآنی نیست، الهی نیست، ربانی نیست، نیست و نیست... بدن را تکه تکه کردند. اما عاشورای قرآن مهم تر است.

  • قرآن برای ما خطر دارد!

    25 بازدید

    ما در زمانی زندگی می کنیم که قرآن در حوزه های ما خطر دارد! در میان کتاب های درسی ما قرآن خطر دارد! منحرف می کند، گمراه می کند! ما مسلمان هستیم؟!

  • شفاعت روضه خوان ها

    80 بازدید

    ما به چه اعتماد داریم؟ به شفاعت؟ شفاعتی که روضه خوان‏ ها برای ما درست کردند که یک قطره اشک بریزید، تمام گناهان گذشته و فعلیه و آینده به اندازه ستارگان و به اندازه برگ درختان و به اندازه قطرات دریاها... این مزخرفات چیست برای مردم می‏گویید؟

  • حکومت اسلامی و غدیر

    74 بازدید

    پیغمبر روز غدیر خم همه کار کرد. خودش را ثابت کرد، علی اش را ، حسن اش را ، حسین اش را، ائمه را،

  • واکنش خلفا در غدیرخم

    45 بازدید

    شاید بیشتر از 100 روایت داریم از برادران اهل تسنن که وقتی پیغمبر (ص) این جمله را فرمود که " فمَن کُنتَ مَولاهُ فهذا علی مَولاهُ" هرکس من نسبت به او اولویت دارم، برتری دارم بر خودش، از خودش نسبت به او، علی (ع) هم همان سمت را دارد. روایت دارد که خلیفه اول و دوم برخواستند و گفتند "بخ بخ لک یا علی اصبحت مولای و مولا کل مؤمن و مؤمنة"

  • عیدغدیر، افضل اعیاد اسلام

    174 بازدید

    قال الرسول الله (صلى الله علیه وآله وسلم ) : "یوم غدیر خمّ أفضل أعیاد أمّتی" این سوآل پیش می آید چطور پیغمبر اکرم (ص) روز غدیر خم را افضل اعیاد امت اسلام معرفی کرده با اینکه عید ولادت خودشان مخصوصا عید بعثت خودشان بزرگترین عید است.

  • علی (ع) بالاتر از پیامبر (ص) بود؟

    81 بازدید

    در مورد امیرالمومنین بعضی ها افراط کردند و بعضی ها تفریط کردند. بعضی بالاتر بردند حضرت را از آن چه هست، بعضی پایین تر بردند آن حضرت را از آن چه هست.

  • علی (ع) نسخه دوم پیامبر (ص)

    39 بازدید

    امیرالمومنین (ص) شخصیت دوم اسلام است درطول تاریخ از هر نظر یعنی امیرالمومنین نسخه دوم پیغمبر است از هر نظر، از نظر علم ، از نظر تقوا ، جهد، عدل از هر نظری شخصیت درجه دوم است. رسول الله (ص) در بعضی از کلماتشون اینطور فرمودند: "یا علی، أنتَ مِنّی بِمَنزلةِ هارونَ مِنْ مُوسی، اِلّاأنـّه لانَبیّ بَعدی" نسبت تو با من نسبت هارون است با موسی، فقط فرقی که هست این است که بعد از من نبوتی نیست،

  • ابزار دولت مهدی (عج)

    58 بازدید

    یک مرحله «الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» در کل، مرحله ای است که اکثراً تبعیت دارند، از نظر علمی، فکری، عقیدتی، اخلاقی و عملی در این حساب، در حساب شیطان نیستند، در حساب کتاب و سنّت هستند، دنباله روی مهدی آل محمد (ص) هستند، ما می توانیم از آن قسم باشیم، ...

  • معرفت و عبادت خدا

    63 بازدید

    اصل حیات ما، غایت اصلیه آن معرفة الله و عبادة الله است. سایر معرفت هایی را که از نظر اداره امور مادیه ما لازم داریم، این ها ضمنیه هستند، در حاشیه هستند.

  • قرآن خواندنی است

    287 بازدید

    قرآن مصدر است به معنای خواندنی، خوب هر نوشته ای خواندنی است. هر گفته ای خواندنی است. هر مرئی که لفظ باشد؛ خواندنی است. پس چرا لفظِ قرآن اختصاصِ به این کتاب اخیرِ وحیانی یافته است؟

  • فرماندهان آخرالزمان

    891 بازدید

    تمام انبیاء و تمام ائمه زیر پوشش و در پرتو حکومت آن حضرت هر کدام دارای منصبی در حد خود هستند. منصب در حد خود این طور نیست که آن شخصِ لایق تر پایین باشد و کسی که لیاقت او کمتر است بالا باشد، خیر، تماماً بر حسب دستور وحی و قرارداد رسول الله (ص) است.

  • ابعاد قیام ولی امر عجل الله تعالی فرجه الشریف

    125 بازدید

    این قیام جهان شمول رایگان نیست که خداوند آن فرد اصلی را که رهبر و پیشوای این انقلاب جهانی است، از غیب به ظهور بیاورد و ابزار او همه مردگانی هستند که آن ها را زنده کند، خیر ...

  • شرط فهم قرآن

    62 بازدید

    انسان باید نور شود تا نور را نورانی ببیند. مادامی که در ظلمات افهام، ظلمات فطرت ها، ظلمات عقل ها، ظلمات علم ها، ظلمات فتواها، ظلمات تقلیدها، ظلمات که می گویدها و چه می گویدها، مادامی که در این ظلمات هستیم غیر ممکن است.

  • چرا قرآن موضوعی تالیف نشده است؟

    40 بازدید

    چرا قرآن موضوعی تألیف نشده؟ حساب دارد. اگر قرآن موضوعی تألیف می شد، کتاب وحیانی تبعیضی (متنوع) نبود چون کسانی که مراجعه به قرآن می کنند اگر به یک صفحه مراجعه کنند مثلا فقط الله، خوب بقیه چی؟ و اما اگر به یک صفحه دو صفحه کمتر یا بیشتر مراجعه کنند باید کل قرآن با الفاظ گوناگون در آن باشد تا بهره ای از کلّ شریعت قرآن بگیرند. بهره گرفتن از کل شریعت قرآن جز با این آیات تسلسلی امکان پذیر نیست.

  • رجعت بالاستدعاء

    44 بازدید

    ما نه از انبیاء هستیم، نه از 45 نفر، ممکن است بعضی باشیم، نه از 313 نفر، ممکن است بعضی باشیم، نه از ده هزار نفر، ممکن است بعضی باشیم. اما اگر خارج از تمام این جمع ها بودیم ما رجعت بالاستدعاء داریم،

  • وحیانیت قرآن

    169 بازدید

    «لَا تُحَرِّك بِهِ لِسَانَكَ لِتَعجَلَ بِهِ * إنَّ عَلَینَا جَمعَهُ وَقُرآنَهُ» (قیامة،16و17). هم مفرداتِ سُوَر و آیاتِ قرآنی؛ وحیانی است و هم جمعش. جمع را عمَر نکرده، عثمان نکرده، ابوبکر نکرده، علی(علیه السلام) نکرده، پیغمبر(صلوات الله علیه وآله) نکرده. پیغمبر اگر این قرآن را تحویل داده هم مفرداتش وحیانی است، و هم جمعش وحیانی است. یک واو، زیرو زبر، یک نقطه، یک کلمه، یک آیه، نه جایش عوض شده، نه نقطه اش نه حرکتش؛ تمام وحیانی است.

  • مثل آب در زندگی

    20 بازدید

    قرآن کتابی است که مثل آب در همه حالات زندگی لازم است، میوه لازم نیست، فرش أعیانی است؛ ولیکن آب، نفَس در تمام احوال زندگی لازم است. قرآن هم «انزل من السماء ماءاً فسالت أودیة ...» (رعد،17) این آبِ حیات بخشِ فطرت ها و عقل ها و روح ها و فکرها و تدبرها و ترتیل ها و تذکرها و همه ی جهاتِ روح و روحانی انسان است.

  • بی نیازی از قرآن

    78 بازدید

    کسانی هم که از ما شرعمدارانِ شرع ندار! قرآن را ظنی الدلالة می دانند و به قرآن مراجعه نمی کنند؛ می گویند که قرآن مهم تر، عمیق تر و بالاتر از این است که ما بفهمیم! بنابرین می رویم سراغ چیز دیگر! سراغ متناقضات، متعابدات، فتاوایِ متناقض، رأی های مختلف!

  • آیا لیلة القدر استدامه دارد؟

    65 بازدید

    آیا لیلة القدر استدامه دارد؟ استدامه دارد. استدامه لیلة القدر «تنزّل»، بر چه کسانی؟ بر معصومین. معصومین بُعد اوّل رسول الله است که بر پیغمبر اکرم تنزّل ملائکه است «مِّن كُلِّ أَمْرٍ»، کلّ امر چیست؟ کلّ امر نسبت به پیغمبر هم قرآن است، هم کلّ امر. از کلّ امر مهم ترین کلّ امر قرآن است دیگر.

  • شب قدر کدام است؟

    81 بازدید

    چرا بین 19 و 21 و 23 تردّد شده؟ با اینکه یک شب است یا 19 است یا 21 یا 23، این را باید بحث کنیم. بنابراین مطلب اوّل که عرض میکنیم لیلة القدر مکّه، لیلة القدر است نسبت به کلّ جهان تکلیف. اگر سه شب بر مبنای افق مکّه در کلّ جهان تکلیف لیله قدر گرفته شود، حتماً لیله قدر دریافت شده است. حالا چرا مردّد است؟

  • ابعاد افق لیلة القدر

    105 بازدید

    آیا افق لیلة القدر در بُعد اوّل و در ابعاد دیگر کدام است؟ چون لیلة القدر یک شب است، پس افق لیلة القدر مکّه مکرّمه است به چند حساب: اوّلاً امّ القری است، ثانیاً دقّت و ریزبینی و باریک بینی که در رؤیت ماه میشود مکّه مکرّمه است ...

  • لیلة القدر یکی است

    269 بازدید

    لیلة القدر یکی است، حال که لیلة القدر یکی است، در جای دیگر چیست؟ حداقل یک روز، حدّ متوسط دو روز، حدّ بالاتر سه روز. افقها در کره ارض ما فرق میکنند. در جای دیگر ممکن است بیشتر باشد یا کمتر باشد. ولکن آیا افقی که مثلاً یک روز فرق میکند یا دو روز فرق میکند یا سه روز فرق میکند، لیله قدرش کدام است؟ آیا لیله قدر هر جایی به حساب خودش است؟ ...

  • تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ

    44 بازدید

    «تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ» هم «أَنزَلْنَاهُ» هم «تَنَزَّلُ» نسبت به پیغمبر دو بُعدی است، ولی نسبت به ائمّه یک بعدی است. چون نزول ملائکه و روح نزول به قرآن نیست، چون منزل وحی نیستند و وحی به آنها نازل نمیشود. نزول کلّ امر است، منتها به وحی نیست، به الهام است. ولکن بر پیغمبر بزرگوار هم نزول قرآن است، هم نزول کلّ امر. نزول قرآن و نزول کلّ امر در کلّ 23 سال است ...

  • افق لیلة القدر

    295 بازدید

    زمان افق لیلة القدر چه زمانی است؟

  • قلب محمّدی (ص) لیلة القدر است

    189 بازدید

    «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» کدام است؟ لیله قدر چند لیل است: یک لیل جسمانی است و یک لیل معرفتی است. لیل جسمانی شب قدر است. شب قدر هم یکی است، لیلتین نیست، لیالی نیست، لیلة القدر. ولکن مهم تر از لیله قدر که خاموش است، تاریک است مگر برای خدا، لیله قدر قلب محمّدی (ص) است. قلب محمّدی (ص) لیلة القدر است. ...

  • قرآن «هو» مطلق است

    235 بازدید

    قرآن «هو» مطلق است و سایر وحیها «هو» مطلق نیستند. سایر وحیها محدودند، محدود به زمانها، انسانها و مکلّفین خاصّاند، در زمان خاصّ، ولیکن «هو» قرآن «هو» مطلق ربّانی است در بُعد امکان نزول که بُعد از آن امکان ندارد نازل بشود.

  • و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا

    36 بازدید

    وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّـهِ جَمِیعًا»، اعتصامِ نخستین و اعتصامِ اولین به حبل الله است، حتی اگر شما میخواهید از سنّت پیروی کنید باید با قرآن تطبیق کنید. اگر روایتی متواتر بود با قرآن تطبیق کرد قبول، نبود، رد؛ و اگر روایتِ واحدِ ضعیفُ السندِ خیلی ضعیف، با قرآن موافق بود، قبول. مخالف بود، رد. و اگر روایتی ثابت بود، قطعی بود، نه موافق قرآن و نه مخالف قرآن. از ...ما می پذیریم و قبول می کنیم.

  • ورتل القرآن ترتیلاً

    61 بازدید

    ابن عباس از رسول الله (ص) سؤال می کند که معنای «وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتیلاً» چیست؟ فرمود «وَ حَرِّكُوا بِهِ الْقُلُوبَ» قرآن برای قالب ها نیست، برای گوش نیست، برای زبان نیست، برای نوشتن نیست. این نوشتن برای دیدن است. این خواندن برای گوش کردن است. ...

  • معصومیت و برتری قرآن

    242 بازدید

    این که عرض کردم قرآن معصوم است، شکی نیست. در بُعد لغات، در بُعد صَرف، نحو، بلاغت، فصاحت، جمله بندی، پرورش دادن مفاهیم تاریخی که قرآن به الفاظ وحیانی آورده، در کلّ ابعاد: ظاهرش، باطنش، ترتیبش، منطقش، فلسفه اش، عرفانش، ادب لفظی اش، ادب معنایی اش، در تمام، فوقِ کلّ مراحل اعجاز است. از عصای موسی و از مرده زنده کردن عیسی و... و از کل این ها که معجزاتی جسمانی است، این معجزه ی روحانی و معنوی، که در غالبِ جسمِ لغت و جسمِ سماعی است برتر از کل معجزات و آیاتِ قطعیِ دالّ ربانیِ وحیانی است؛ در کل تاریخ تکلیف.

  • دقت و تدبر در قرآن کریم

    721 بازدید

    قرآن را باید مطالعه کرد، دقت کرد، تدبر کرد، با ابزارهای معصومانه برونی و درونی با پیوند ابزارهای مطلقه معصومه درونی مانند فطرت پاک، عقل کلی و نظر و دقت کامل و همچنین ابزارهای برونیِ درون قرآنی باید به گونه ای معصومانه در آیات قرآن تدبر کرد.

  • مَنْ مَحَضَ الْإِیمَانَ مَحْضاً

    33 بازدید

    اولین ندایی که ولیّ امر (عج) به عنوان ظهور خواهند داشت که از مدینه به مکه مشرّف شده اند و تکیه به خانه خدا می دهند، 45 نفر با آن حضرت هستند، تعدادی از این 45 نفر رجعت کنندگان هستند، رجعت کنندگان خاص از «مَنْ مَحَضَ الْإِیمَانَ مَحْضاً» هستند که خلاصه کل «مَنْ مَحَضَ الْإِیمَانَ مَحْضاً» هستند، ...