بدونیم بدنیست 5-چرا پیامبر در روز غدیر حضرت علی را به عنوان امام معرفی نکرد؟

24,537

صدها سال از حادثه غدیر خم گذشته، ولی هنوز اختلاف بین علمای شیعه و سنی بر سر این حادثه تاریخی به پایان نرسیده . واقعه غدیر خم، یکی از اصلی ترین دلیل های شیعیان برای اثبات حقانیت امام علی (ع) به شمار میره؛ اما سوال اینجاست که شیعه و سنی چه اختلاف نظر هایی درباره واقعه غدیر خم دارند؟ آیا حضرت علی (ع) واقعا در غدیر خم به عنوان جانشین پیامبر تعیین شده؟

ترتیب نمایش
saeedkhatami

saeedkhatami

1 ماه پیش
با سلام اهل سنت شبهه دارند که پیامبر تنها حاجی های مسیر یمن و نجران رو در غدیرخم جمع کرد تا دلخوری های اهل یمن رو از عملکرد علی علیه السلام که نا راضی بودنند رو برطرف کند واگر لازم بود که علی علیه السلام رو امام اعلام کند در مکه و ایام حج این کار رو می کرد. من جواب این شبهه رو می خواستم.
بدونیم بد نیست!
بدونیم بد نیست! سلام علیکم - شب عید غدیر بخش دوم این برنامه با موضوع غدیر پخش خواهد شد که دقیقا به همین موضوع پرداخته است.
سامانه بین المللی فراگیری معارف اهل بیت(ع) -Insights TV

سامانه بین المللی فراگیری معارف اهل بیت(ع) -Insights TV

1 ماه پیش
http://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D8%AA%D9%86_%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87_%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1 خداوند سبحان دین این مردم را از شر شیاطین بتریه و عمریه حفظ کند! متن خطبه با ترجمه فارسی در یو آر ال فوق آمده است. این عبارات خطبه وتکرار لفظ امام و امامه در آن گویای چیست؟ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللّه‏َ قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیا وَإماما فَرَضَ طاعَتَهُ ثُمَّ مِنْ بَعْدی عَلِی وَلِیکُمْ وَإمامُکُمْ بِأَمْرِ اللّه‏ِ رَبِّکُمْ، ثُمَّ الاْءمامَةُ فی ذُرِّیتی مِنْ وُلْدِهِ إلی یوْمٍ تَلْقَوْنَ اللّه‏َ وَرَسُولَهُ فَقَدْ أَحْصَیتُهُ فی إمامِ الْمُتَّقینَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیا، وَهُوَ الاْءمامُ الْمُبینُ الَّذی ذَکَرَهُ اللّه‏ُ فی سُورَةِ یسآ: «وکُلَّ شَیءٍ أَحْصَیناهُ فی إمامٍ مُبینٍ». مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ إمامٌ مِنَ اللّه‏ِ، وَلَنْ یتُوبَ اللّه‏ُ عَلی أَحَدٍ أَنْکَرَ وِلایتَهُ وَلَنْ یغْفِرَ لَهُ وَأَمیرُالْمُؤْمِنینَ وَالإمامُ الْهادی مِنَ اللّه‏ِ، وَقاتِلُ النّاکِثینَ وَالْقاسِطینَ وَالْمارِقینَ بِأَمْرِ اللّه‏ِ. یقُولُ اللّه‏ُ: «ما یبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَی». مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّما أَکْمَلَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ دینَکُمْ بِإمامَتِهِ. فَمَنْ لَمْ‏یأْتَمَّ بِهِ وَبِمَنْ یقُومُ مَقامَهُ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ إلی یوْمِ الْقِیامَةِ مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی أَدَعُها إمامَةً وَوِراثَةً فی عَقِبی إلی یوْمِ الْقِیامَةِ، إنّا سامِعُونَ مُطیعُونَ راضُونَ مُنْقادُونَ لِما بَلَّغْتَ عَنْ رَبِّنا وَرَبِّکَ فی أَمْرِ إمامِنا عَلِی أَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَمَنْ وُلِدَ مِنْ صُلْبِهِ مِنَ الاْءَئِمَّةِ.
safa22_1

safa22_1

1 ماه پیش
خوبه #فقط_به_عشق_علی
سلطان

سلطان

1 ماه پیش
غدیر یک حادثه تاریخی نیست که علمای شیعه و سنی بر سر آن اختلاف داشته باشند. غدیر یک حقیقتِ که اهل سنت نمیخواهند آن را بپذیرند.
jmz

jmz

1 ماه پیش
تشکر از شما بابت زحمتی که کشیدید و همینطور اینکه جواب کامنت رو ارسال فرمودین، اما با عنوان و ترتیب و تدوین انتخاب شده، تا دقیقه ۷ و ۹ اگر کسی نبینه کامل ویدیوی شما رو، قطعا با این برداشت خواهد رفت که کارشناسان برنامه پذیرفتند لفظ امام از طرف پیامبر (ص) مطرح نشده در خطبه، و استدلال میشه از طرفشون نیازی نیست که مطرح شده باشه لفظ امام در خطبه به دلیل اینکه در موارد دیگه ی تاریخی اشاره شده به صورت صریح یا غیر صریح و بیان لوازمات امام.
jmz

jmz

1 ماه پیش
در چند کامنت، موارد متعددی که حضرت پیامبر (ص)، لفظ امام رو در خطبه به کار بردن، از قرآن و از بیان خودشون، خدمتتون ارسال شد. احتراما اینطور که شما فرمودین نیست و گرچه مطالب خوبی بیان شد در ویدیو، اما در قبال این ادعای اصلی و عنوان انتخابی مسوول هستید. در متن کامل، لفظ امام رو میتونید در این صفحه سرچ کنید: http://www.ghadirshenasi.ir/ghadir-sermon/%D9%85%D8%AA%D9%86-%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87-%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1
بدونیم بد نیست!
بدونیم بد نیست! ممنون از بیان نظرات و مطالب ارسالی عنوان های انتخابی در مجموعه " بدونیم بد نیست" در اصل شبهات و ابهاماتی است که عموم مردم آنها را میشنوند و ما سعی می کنیم به آن پاسخ دهیم بخشی از مطالب ارزشمندی که شما ارسال کردید توسط کارشناسان محترم برنامه مطرح شده است.
jmz

jmz

1 ماه پیش
واژه امام در خطبه غدیر - ۱۵: أَلاوَإِنَّ رَأْسَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ أَنْ تَنْتَهُوا إِلی قَوْلی وَتُبَلِّغُوهُ مَنْ لَمْ یحْضُرْ وَ تَأْمُروُهُ بِقَبُولِهِ عَنِّی وَتَنْهَوْهُ عَنْ مُخالَفَتِهِ ، فَإِنَّهُ أَمْرٌ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ وَمِنِّی . وَلا أَمْرَ بِمَعْروفٍ وَلا نَهْی عَنْ مُنْکرٍ إِلاَّمَعَ إِمامٍ مَعْصومٍ . و بدانید همانا اساس و راس امر به معروف ان است که به گفته من علم پیدا کنید و به انان که نیستند ابلاغ کنید و امر به قبول ان از من کنید و از مخالفت با آن باز بدارید که همانا آن امری است از جانب خداوند و از من، و هیچ امر به معروف و نهی از منکری نیست جز با امامی معصوم. معاشِرَالنّاسِ ، الْقُرْآنُ یعَرِّفُکمْ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدُهُ، وَعَرَّفْتُکمْ إِنَّهُمْ مِنِّی وَمِنْهُ، حَیثُ یقُولُ الله فی کتابِهِ : ای مردمان! قران به شما میگوید ک ائمه بعد از او از نسل اویند، و به شما شناساندم که آنها از من هستند و از او، آنجا که خداوند در کتابش میگوید: وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیَةً فی عَقِبِهِ و آن را کلمه ای باقی را در خاندان او قرار داد وَقُلْتُ : « لَنْ تَضِلُّوا ما إِنْ تَمَسَّکتُمْ بِهِما» . و من میگویم اگر به انها تمسک بجویید هرگز گمراه نخواهید شد. واژه امام در خطبه غدیر - ۱۶: مَعاشِرَالنّاسِ ، إِنَّکمْ أَکثَرُ مِنْ أَنْ تُصافِقُونی بِکفٍّ واحِدٍ فی وَقْتٍ واحِدٍ، وَقَدْ أَمَرَنِی الله عَزَّوَجَلَّ أَنْ آخُذَ مِنْ أَلْسِنَتِکمُ الْإِقْرارَ بِما عَقَّدْتُ لِعَلِی أَمیرِالْمُؤْمنینَ ، وَلِمَنْ جاءَ بَعْدَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ مِنّی وَ مِنْهُ، عَلی ما أَعْلَمْتُکمْ أَنَّ ذُرِّیتی مِنْ صُلْبِهِ. ای جماعت، همانا شما بیش از ان هستید که به یک باره با دست من بیعت کنید، همانا خداوند مرا امر کرده که از شما برای انجه برای علی امیر مومنان قرار داده است، اقرار زبانی بگیرم و همچنین برای انان که بعد از او هستند از امامانی که از من و اویند. چرا که به شما فهماندم خاندان من از نسل علی هستند. فَقُولُوا بِأَجْمَعِکمْ : « إِنّا سامِعُونَ مُطیعُونَ راضُونَ مُنْقادُونَ لِما بَلَّغْتَ عَنْ رَبِّنا وَرَبِّک فی أَمْرِ إِمامِنا عَلِی أَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَ مَنْ وُلِدَ مِنْ صُلْبِهِ مِنَ الْأَئِمَّةِ . پس همه با هم بگویید: همانا شنوندگانیم، اطاعت کنندگانیم، راضی هستیم و گردن نهادیم به انچه به ما از پروردگارت و پروردگارمان ابلاغ کردی در مورد امامت اماممان علی امیر مومنان و امامان نسل او. نُبایعُک عَلی ذالِک بِقُلوُبِنا وَأَنْفُسِنا وَأَلْسِنَتِنا وَأَیدینا . و بیعت میکنیم با تو، بر ان با قلب ها، جانها، زبانها و دستهایمان. علی ذالِک نَحْیی وَ عَلَیهِ نَموتُ وَ عَلَیهِ نُبْعَثُ . بر ان زندگی میکنیم، میمیریم و دوباره برخواهیم خواست. وَلانُغَیرُ وَلانُبَدِّلُ ، وَلا نَشُک ( وَلانَجْحَدُ ) وَلانَرْتابُ، وَلا نَرْجِعُ عَنِ الْعَهْدِ وَلا نَنْقُضُ الْمیثاقَ . آن را تغیر نمیدهیم و تبدیل نمیکنیم. در ان تشکیک نکرده انکارش نمی نماییم از عهد خود باز نمیگردیم و میثاق نمی شکنیم وَعَظْتَنا بِوَعْظِ الله فی عَلِی أَمیرِالْمؤْمِنینَ وَالْأَئِمَّةِ الَّذینَ ذَکرْتَ مِنْ ذُرِّیتِک مِنْ وُلْدِهِ بَعْدَهُ، الْحَسَنِ وَالْحُسَینِ وَ مَنْ نَصَبَهُ الله بَعْدَهُما. مارا به موعظه خداوند در باره علی وعظ کردی و در باره امامانی ک از ذریه او و فرزندان اویند، حسن و حسین و هر آنکه خداوند بعد از انها منصوب کند. فَالْعَهْدُ وَالْمیثاقُ لَهُمْ مَأْخُوذٌ مِنَّا، مِنْ قُلُوبِنا وَأَنْفُسِنا وَأَلْسِنَتِنا وَضَمائِرِنا وَأَیدینا پس عهد و پیمان برای انها از ما گرفته شد. از قلب ها، جانها، زبان ها، ضمایر و دستهایمان. واژه امام در خطبه غدیر - ۱۷: مَعاشِرَالنّاسِ ، فَبایعُوا الله وَ بایعُونی وَبایعُوا عَلِیاً أَمیرَالْمُؤْمِنینَ وَالْحَسَنَ وَالْحُسَینَ وَالْأَئِمَّةَ (مِنْهُمْ فِی الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ) کلِمَةً باقِیةً . ای مردمان! پس با خدا،من و علی امیر مومنان بیعت کنید و با حسن و حسین و امامانی که بعد از انها هستند و در دنیا و اخرت پیشوایند و کلمه ی باقی خداوند. واژه امام در خطبه غدیر - ۱۸: مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّ فَضائِلَ عَلی بْنِ أَبی طالِبٍ عِنْدَالله عَزَّوَجَلَّ - وَ قَدْ أَنْزَلَهافِی الْقُرْآنِ - أَکثَرُ مِنْ أَنْ أُحْصِیها فی مَقامٍ واحِدٍ، فَمَنْ أَنْبَاَکمْ بِها وَ عَرَفَها فَصَدِّقُوهُ. ای مردمان فضایل و نیکی های علی بن ابیطالب، نزد خداست و انها را در قران نازل کرده است و بیش از انست ک در یک مجلس آنها را بر شمرم. پس هرکس شما را به انها خبر داد و شناختید پس تصدیق ش کنید مَعاشِرَالنّاسِ، مَنْ یطِعِ الله وَ رَسُولَهُ وَ عَلِیاً وَ الْأَئِمَةَ الَّذینَ ذَکرْتُهُمْ فَقَدْ فازَفَوْزاً عَظیماً . ای مردمان! هرکس از خدا و رسولش و علی و امامانی که ذکر کردم اطاعت کند پس همانا به رستگاری بزرگی رسیده است
jmz

jmz

1 ماه پیش
واژه امام در خطبه غدیر - ۱۰: مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ ما مِنْ قَرْیَةٍ إِلاّ وَالله مُهْلِکُها بِتَکْذیبِها قَبْلَ یَوْمِ الْقِیامَةِ وَ مُمَلِّکُهَا الْإِمامَ الْمَهْدِی وَالله مُصَدِّقٌ وَعْدَهُ. ای مردم، هیچ گروه و سرزمینی نیست مگر اینکه خداوند به دلیل دروغ و انکارشان آنها را به هلاکت می رساند قبل از روز قیامت و آنها را به امام مهدی خواهد سپرد، و خداوند وعده ی خود را به راستی انجام خواهد داد واژه امام در خطبه غدیر - ۱۱: مَعاشِرَالنّاسِ، أَنَا صِراطُ الله الْمُسْتَقیمُ الَّذی أَمَرَکُمْ بِاتِّباعِهِ، ثُمَّ عَلِی مِنْ بَعْدی. ثُمَّ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ أَئِمَّةُ (الْهُدی)، یَهْدونَ إِلَی الْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلونَ. ای مردم، من آن صراط مستقیم خدایم که شما را به پیروی اش امر نموده است، پس از من علی است و پس از او فرزندانم از نسلش، امامان هدایتگر که به سوی حق هدایت می نمایند و به آن حکم و دادگری می کنند. واژه امام در خطبه غدیر - ۱۲: (مَعاشِرَالنّاسِ، أَلاوَإِنِّی رَسولٌ وَ عَلِی الْإِمامُ وَالْوَصِی مِنْ بَعْدی، وَالْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدُهُ. أَلاوَإِنّی والِدُهُمْ وَهُمْ یَخْرُجونَ مِنْ صُلْبِهِ). ای مردمان، آگاه باشید که من فرستاده ی خدایم و علی امام و وصی بعد از من است، و امامان بعد از او فرزندانش هستند. بدانید که من پدرشان هستم و ایشان از نسل اویند. واژه امام در خطبه غدیر - ۱۳: أَلا إِنَّ خاتَمَ الْأَئِمَةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی. آگاه باشید که آخرین امامان از ما، قائم مهدی است. واژه امام در خطبه غدیر - ۱۴: أَلا إِنَّ الْحَلالَ وَالْحَرامَ أَکثَرُمِنْ أَنْ أُحصِیهُما وَأُعَرِّفَهُما فَآمُرَ بِالْحَلالِ وَ اَنهَی عَنِ الْحَرامِ فی مَقامٍ واحِدٍ، فَأُمِرْتُ أَنْ آخُذَ الْبَیعَةَ مِنْکمْ وَالصَّفْقَةَ لَکمْ بِقَبُولِ ماجِئْتُ بِهِ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ فی عَلِی أمیرِالْمُؤْمِنینَ وَالأَوْصِیاءِ مِنْ بَعْدِهِ الَّذینَ هُمْ مِنِّی وَمِنْهُ إمامَةٌ فیهِمْ قائِمَةٌ، خاتِمُها الْمَهْدی إِلی یوْمٍ یلْقَی الله الَّذی یقَدِّرُ وَ یقْضی . بدانید همانا حلال و حرام بیش از ان است که من برای شما بیان کنم و بشناسانم و ب یکباره به همه حلال امر کنم و از تمامی حرام باز بدارم. پس امر شده ام به اینکه از شما بیعت بگیرم و با من پیمان ببندید برای قبول انچه از جانب خدا در مورد علی امیر مومنان اورده ام و در مورد جانشینان بعد از او که انان نیز از من و اویند و امامت در انها پایدار است اخرینشان مهدی ست تا روزی که خداوند صاحب قضا و قدر را ملاقات کند.
jmz

jmz

1 ماه پیش
واژه امام در خطبه غدیر - ۶: مَعاشِرَالنّاسِ، هذا عَلِی أخی وَ وَصیی وَ واعی عِلْمی ای گروه مردم، این علی برادر و وصی من است و نگهدارنده علم من، وَ خَلیفَتی فی اُمَّتی عَلی مَنْ آمَنَ بی وَعَلی تَفْسیرِ کِتابِ الله عَزَّوَجَلَّ وَالدّاعی إِلَیْهِ و خلیفه من در امتم است بر هر آنکه به من ایمان آورده است و خلیفه بر تفسیر کتاب خدای غز و جل و دعوت کننده به آن است وَالْعامِلُ بِمایَرْضاهُ وَالُْمحارِبُ لاَِعْدائهِ وَالْمُوالی عَلی طاعَتِهِ وَالنّاهی عَنْ مَعْصِیَتِهِ و عمل کننده به آنچه مورد رضایتش می باشد است و جنگ کننده با دشمنانش، بر پیروی اش دوستدار است و از معصیتش نهی می نماید إِنَّهُ خَلیفَةُ رَسُولِ الله وَ أَمیرُالْمُؤْمِنینَ وَالْإمامُ الْهادی مِنَ الله همانا او خلیفه ی فرستاده خداست و امیر مومنان و امام هدایتگر از سمت خدا واژه امام در خطبه غدیر - ۷: اللهمَّ إِنَّکَ أَنْزَلْتَ الْآیَةَ فی عَلِی وَلِیِّکَ عِنْدَتَبْیینِ ذالِکَ وَنَصْبِکَ إِیّاهُ لِهذَا الْیَوْمِ: (الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً)،  خداوندا همانا هنگامی که در این روز علی را به عنوان ولی و سرپرست خود بر مردم معرفی نمودی و نصبش نمودی، این آیه را نازل نمودی که الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً امروز دینتان را برایتان کامل نمودم و نعمتم را بر شما تمام، و اسلام را برایتان به عنوان دین، پسندیدم. (وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَالْإِسْلامِ دیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ). اللهمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی قَدْ بَلَّغْتُ. (و فرمودی) وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَالْإِسْلامِ دیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ، و کسی که غیر از اسلام دینی را بجوید، پس هرگز از او قبول نگردد، و او در آخرت از زیانکاران است. اللهمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی قَدْ بَلَّغْتُ. خداوندا تو را شاهد می گیرم که من رسالتت را ابلاغ نمودم.   مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّما أَکْمَلَ الله عَزَّوَجَلَّ دینَکُمْ بِإِمامَتِهِ ای مردمان، همانا خدای عز و جل دین شما را به امامت کامل نموده است. واژه امام در خطبه غدیر - ۸: مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ سَیَکُونُ مِنْ بَعْدی أَئمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی النّارِ وَیَوْمَ الْقِیامَةِ لایُنْصَرونَ. مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّ الله وَأَنَا بَریئانِ مِنْهُمْ ای مردمان، همانا پس از من امامانی خواهند بود که به سوی آتش دعوت می نمایند و روز قیامت یاری نخواهند شد. ای مردم، بدانید که خدا و من از آنها دور و بیزاریم. مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُمْ وَأَنْصارَهُمْ وَأَتْباعَهُمْ وَأَشْیاعَهُمْ فِی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النّارِ وَلَبِئْسَ مَثْوَی الْمُتَکَبِّرِینَ. ای مردم، همانا ایشان و یاران و پیروان و شیعیانشان در پست ترین جایگاه آتش خواهند و بود و چه بد جایگاهی است برای متکبران. أَلا إِنَّهُمْ أَصْحابُ الصَّحیفَةِ، فَلْیَنْظُرْ أَحَدُکُمْ فی صَحیفَتِهِ!! آگاه باشید که ایشان اصحاب صحیفه اند! پس هر کدام از شما به صحیفه اش نگاه کند. مَعاشِرَالنّاسِ، إِنِّی أَدَعُها إِمامَةً وَ وِراثَةً (فی عَقِبی إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ)، ای جماعت، اینک امامت و وراثتی که در نسل من تا روز قیامت خواهد بود را به جای می گذارم. واژه امام در خطبه غدیر - ۹: فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ پس باید این سخن را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند. وَسَیَجْعَلُونَ الْإِمامَةَ بَعْدی مُلْکاً وَ اغْتِصاباً، (أَلا لَعَنَ الله الْغاصِبینَ الْمُغْتَصبینَ)، و به زودی امامت را بعد از من فروانروایی و پادشاهی قرار می دهند و آن را غصب کنند. آگاه باشید که لعنت خدا بر غاصبین و چپاولگران است. واژه امام در خطبه غدیر - ۱۰: مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ ما مِنْ قَرْیَةٍ إِلاّ وَالله مُهْلِکُها بِتَکْذیبِها قَبْلَ یَوْمِ الْقِیامَةِ وَ مُمَلِّکُهَا الْإِمامَ الْمَهْدِی وَالله مُصَدِّقٌ وَعْدَهُ. ای مردم، هیچ گروه و سرزمینی نیست مگر اینکه خداوند به دلیل دروغ و انکارشان آنها را به هلاکت می رساند قبل از روز قیامت و آنها را به امام مهدی خواهد سپرد، و خداوند وعده ی خود را به راستی انجام خواهد داد
نمایش بیشتر دیدگاه ها