کربلا به روایت یزید6/ ای مالک در مواجه با مردم پلیس را از خودت دور کن!

23,872
جمهور تی وی 2.2 هزار دنبال‌ کننده
کاری از یاسر عرب، سید محمد فاطمی و ابراهیم قهوه چی زاده قسمت ششم. حسینِ مناسکی، حسین قاجاری، حسین اسیر در گفتمان اشک و آه، حسینِ به دنبال ایجاد حکومت اسلامی، حسینِ ضد امپریالیسم، حسینِ آماده مذاکره با عمر سعد! (تعبیر رئیس جمهوری در مذاکرات برجام) حسینِ انقلابی و عدالتخواه، حسینی که برای نجات جان خود و خانواده اش به سمت مکه و سپس کوفه حرکت کرد. حسینِ قتیل العبرات، حسینی که شریعتی برایمان ساخت، حسینِ شهید جاوید، حسینِ عرفانی که فقط آرزوی شهادت داشت. حسینِ واقعی کدام است؟
جمهور تی وی 2.2 هزار دنبال کننده

u_8768145

2 ماه پیش
قسمت های بعدی چه زمانی منتشر میشه ؟
جمهور تی وی قسمت هفتم امروز منتشر می شود

احمدزاده

2 ماه پیش
سلام علیکم نکته دیگری هم باقی مانده است / در مورد دفاع امام حسن و امام حسین علیه السلام از عثمان و زخمی شدن امام حسن علیه السلام و همچنین برخورد امیرالمومنین علیه السلام با ایشان بعد از قتل عثمان باید بگویم متاسفانه به شدت شما از روش های غیر محققانه تبعیت میکنید دلیل مطلب این است که تاریخ را بدون ارزیابی سندی و متنی و همچنین ناقص بیان میکنید/ اولا: این مطلب در نقل اهل تسنن میباشد خصوصا مسعودی و طبق قواعد حدیثی اهل تسنن هم ضعیف میباشد..../ ثانیا: طبق نقل او در کنار این دو بزرگوار فرزندان طلحه و زبیر به امر پدرانشان هم بودند و این در حالیست که به شواهد قطعی تاریخ طلحه خودش از آتش بیاران معرکه بوده و حتی در برهه ای بیت المال را به تصرف خود در آورد و زبیر هم اگر بنا بود کاری کند خودش میکرد و زمانی که بدن عثمان سه روز روی زمین بود کاری برای او میکرد.../ ثالثا: اگر کمی از نوع رفتار امیرالمومنین نسبت به امام حسن و امام حسین علیه السلام آگاهی داشته باشیم این جمله مسعودی را در مورد عتاب کردن این دو بزرگوار توسط پدرشان آن هم به آن شکل خشن و بدون تحقیق بعلاوه زخمی شدن امام حسن ، اصلا قابل پذیرش نیست.../ نهایتا باید بگویم تاریخ را باید با تدبر خواند و آن مواردی که مخالف قرآن و روایات است را باید کنار گذاشت. و از شما مجری محترم و کارشناس ارجمند دعوت میکنم لا اقل یک دور "فهرست" کتاب( اصول کافی) را با دقت بخوانید تا لا اقل کمی از منظومه فکری شیعی در ذهن مبارکتان نقش بندد و براحتی هر نقل و هر کلامی را مطرح نسازید

احمدزاده

2 ماه پیش
سلام علیکم ممنون از برنامه خوبتون جدا نکات بسیار خوبی را در این جلسه یاد گرفتم فقط تذکرا باید بگویم روایتی که از امیرالمومنین علیه السلام در مورد جواز نقد گفتید را بهتر بود کامل میخواندید ایشان فرمودند: و از پست‏ترين حالات حاكمان نزد مرد شايسته اين است كه به آنان گمان عشق به خود ستايى برده شود، و كارشان قيافه برترى جويى به خود گرفته باشد، و من ميل ندارم كه در خاطر شما بگذرد كه من به خودستايى علاقه‏مندم و عاشق شنيدن مدح و ثنايم، به حمد خدا اين گونه نيستم. و اگر دوستدار اين مسأله بودم باز هم به خاطر خاكسارى در برابر عظمت و كبريايى حق كه از همه كس به آن سزاوارتر است آن را رها مى‏كردم. چه بسا مردمى كه ستايش خود را به وسيله جامعه پس از رنج و زحمت شيرين شمارند، ولى مرا به خاطر آنكه نفس خود را براى خدا و خدمت به شما به كار گرفته‏ام و هنوز از اداى كامل آن حقوق فارغ نشده‏ام و واجباتى كه چاره‏اى جز انجام آنها ندارم ثنا نگوييد. پس با من چنان كه با سركشان سخن مى‏گويند سخن مگوييد، و آنچه را در برابر مردم خشمگين پنهان مى‏كنند از من پنهان مداريد، و با مدارا و چاپلوسى با من معاشرت ننماييد، و گمان نكنيد كه شنيدن سخن حق بر من سنگين است، و مپنداريد كه تعظيم نابجاى خود را از شما درخواست دارم، زيرا آن كه اگر سخن حق به او گفته شود، يا عدالت به او پيشنهاد گردد بر او سنگين آيد، عمل به حق و عدل بر او دشوارتر است. فَلَا تَكُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشُورَةٍ بِعَدْلٍ فَإِنِّي لَسْتُ فِي نَفْسِي بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِئَ وَ لَا آمَنُ ذَلِكَ مِنْ فِعْلِي إِلَّا أَنْ يَكْفِيَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِي مَا هُوَ أَمْلَكُ بِهِ مِنِّي فَإِنَّمَا أَنَا وَ أَنْتُمْ عَبِيدٌ مَمْلُوكُونَ لِرَبٍّ لَا رَبَّ غَيْرُهُ يَمْلِكُ مِنَّا مَا لَا نَمْلِكُ مِنْ أَنْفُسِنَا وَ أَخْرَجَنَا مِمَّا كُنَّا فِيهِ إِلَى مَا صَلَحْنَا عَلَيْهِ فَأَبْدَلَنَا بَعْدَ الضَّلَالَةِ بِالْهُدَى وَ أَعْطَانَا الْبَصِيرَةَ بَعْدَ الْعَمَى‏ بنابر اين از حق گويى يا مشورت به عدل خوددارى نكنيد، كه من در نظر خود نه بالاتر از آنم كه خطا كنم، و نه در كارم از اشتباه ايمنم مگر اينكه خداوند مرا از نفسم كفايت كند، نفسى كه خداوند از من به آن مالك‏تر است، زيرا من و شما بندگانى در اختيار پروردگارى هستيم كه جز او پروردگارى نيست، مالك و صاحب آن چيزى از ماست كه ما مالك آن نيستيم، و ما را از آنچه در آن بوديم بيرون آورد و به آنچه صلاح ما بود در آورد هدايت را عوض گمراهى، و بينايى را بعد از كوردلى به ما عنايت فرمود.(نهج البلاغه/خطبه 216) لذا اگر دقت کنید اولا: حضرت نمیفرماید نقد کنید بلکه میفرماید مشورت بدهید و لزوما هم مشورت گرفتن به معنای جهالت و یا احتمال خطا کار بودن نیست ثانیا: حضرت میفرماید بدون توجه خدا من خود را از خطا مبرا نمیدانم (و این تمام حرف در باب عصمت است که بدون توجه خدا کسی نمیتواند به این درجه برسد لذا در آیه تطهیر هم خداوند میفرماید من اراده کردم ...) ثالثا: این کلام نظیر کلام حضرت یوسف علیه السلام است که میفرماید: يوسف : 53 وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسي‏ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّي إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَحيم‏ با اینکه طبق روایات تمام انبیاء معصوم اند و از تمام خطاها بریء میباشند وَ إِنَّ الْأَنْبِيَاءَ لَا يُذْنِبُونَ لِأَنَّهُمْ مَعْصُومُونَ مُطَهَّرُونَ لَا يُذْنِبُونَ وَ لَا يَزِيغُونَ وَ لَا يَرْتَكِبُونَ ذَنْباً صَغِيراً وَ لَا كَبِيرا(خصال/ج2/ص399) همانا پيامبران گناه نمیكنند چون آنان معصوم و پاك هستند، نه گناه مى‏ كنند و نه كج میروند و نه مرتكب گناه می‏شوند چه صغيره باشد و چه كبيره‏

masoud3010

3 ماه پیش
واقعا عالی بود. خدا حفظتون کنه!
pixel